„Astăzi am avut onoarea și plăcerea de a participa la „Atelierul Educatia non- formala: actori, practici, perspective din cadrul proiectului CRED” găzduit de Liceul Teoretic „Mihai Eminescu” Cluj-Napoca și organizat de Casa Corpului Didactic Cluj in parteneriat cu Inspectoratul Scolar Judetean Cluj. Un eveniment de calitate, care își propune să promoveze și să stimuleze educația non-formala. Felicitări organizatorilor și mulțumiri pentru invitație!”, Daniela Giurgiu, Inspector Școlar
Educația non-formală se referă la toate acele activități care sunt desfășurate în afara mediului școlar și care tind a dezvolta abilitățile, facultățile intelectuale și facultățile morale ale elevilor.
Proiectul „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți – CRED” s-a născut dintr-o nevoie/necesitate. Nevoia/necesitatea de a avea la catedră, un profesor care își asumă noi roluri. Dar și nevoia/necesitatea ca acesta să cunoască în profunzime valențele noului Curriculum național, să le poată folosi la adevărata valoare și să extragă din acestea plusvaloarea care va face din el nu un simplu profesor, ci și un dascăl adevărat. Acestei nevoi/necesități i se subsumează mai multe tipuri de acțiuni/activități complexe, necesare la rândul lor. De la elaborarea de documente relevante pentru politica educaţională şi pentru construcţia curriculară, până la crearea de ghiduri metodologice pentru diversele discipline și de Resurse Educaționale Deschise (RED) pentru sprijinirea aplicării la clasă a noilor programe școlare. De la realizarea unei analize a nevoilor de formare a profesorilor din învățământul primar și gimnazial, în vederea aplicării optime a noului Curriculum național, până la dezvoltarea și pilotarea unor strategii de adaptare curriculară la nevoile elevilor din grupuri vulnerabile, trecând prin realizarea de cercetări tematice care să sprijine procesul de implementare a curriculumului bazat pe competențe-cheie, cu focalizare pe elevii din categorii dezavantajate.