Marinela Marc, Inspector General Școlar, a convocat toți directorii unităților de învățământ din județ pentru a prezenta raportul privind starea învățământului preuniversitar. La eveniment au participat pe lângă directorii unităților de învățământ și reprezentați IPJ Cluj.
„Am organizat azi o ședință cu toți directorii unităților de învățământ din județ, în cadrul căreia am prezentat Raportul privind Starea învățământului preuniversitar clujean în anul școlar 2022-2023, Perspectivele manageriale pentru anul școlar 2023-2024, un an în care a intrat în vigoare noua lege a educației, respectiv Legea învățământului preuniversitar nr.198/2023, ale cărei prevederi se aplică gradual, conform Ordinului ME nr.6072/31.08.2023 privind aprobarea unor măsuri tranzitorii aplicabile la nivelul sistemului național de învățământ preuniversitar și superior. Am discutat aspecte care vizează deschiderea în bune condiții a anului școlar: asigurarea resursei umane, constituirea formațiunilor de studiu, completarea datelor privind efectivele școlare în SIIIR, emiterea unor decizii importante pentru desfășurarea activității, programul de funcționare al unităților de învățământ, comunicarea cu părinții etc. Alături de noi au fost reprezentanții Inspectoratului Județean de Poliție Cluj, care au oferit directorilor informații utile pentru siguranța copiilor în mediul școlar, reducerea consumului de droguri, informarea elevilor și a părinților privind unele sancțiuni penale care se pot aplica minorilor în cazul comiterii unor infracțiuni, măsuri de prevenire a violenței în mediul școlar și a consumului de droguri.
Consider că în acest moment, în care sistemele de educație se află într-un proces profund de schimbare la nivel european, două sunt prioritățile pe care ar trebui să le avem în vedere: siguranța în mediul școlar și dezvoltarea competențelor cheie tinerei generații. Ritmul alert al inovării și tehnologizării determină permanent modificări considerabile în sistemul de educație, care are nevoie de o nouă viziune asupra procesului de învățare, care să includă flexibilizarea curriculumului și centrarea lui pe dezvoltarea competențelor cheie, inclusiv cele digitale, stimularea și valorificarea creativității, formarea comportamentelor inclusive, o mai bună comunicare între cadrele didactice și elevi, punerea în valoare a abilităților și talentelor fiecărui tânăr, anticiparea nevoilor pieței muncii și formarea de competențe cheie relevante pentru integrarea socio-profesională a absolvenților, consolidarea cooperării internaționale în educație, prin accesarea de proiecte de mobilitate, atât pentru elevi, cât și pentru cadrele didactice.” A fost postarea Inspectorului General Școlar, dna Marinela Marc.